Kleutertoernooi 2024

16 mei 2024

Gisteren was vv Hees het stralende middelpunt van een kleutertoernooi dat jonge enthousiastelingen uit groepen 1 en 2 van scholen uit Soest samenbracht.

Met een totaal van 9 scholen, 36 teams, 262 kinderen werd het veld gevuld met levendige energie en enthousiasme. Het toernooi startte onder een heldere zon, wat bijdroeg aan de opgewekte stemming. De jonge voetballertjes lieten alles zien: vrolijke gezichtjes, oneindige energie, af en toe een traan en de mooiste koprollen en radslagen.

De ware geest van sportiviteit en plezier kwam naar voren, een voorbeeld van hoe samen spelen in harmonie zou moeten zijn. Helaas zorgde het weer voor een ongewenste wending toen halverwege het toernooi regen en potentieel dreigend onweer roet in het eten gooiden. Veiligheid vooropstellend, nam de organisatie de verstandige beslissing om het toernooi af te gelasten.

Alle teams hadden ten minste twee rondes kunnen spelen, wat genoeg was om een bekeruitreiking te organiseren in de gezellige kantine van vv Hees. Elk kind ontving een medaille, een tastbare herinnering aan een dag vol spel en plezier. Terwijl het buiten bleef gieten, zochten ouders en kinderen hun toevlucht naar huis of in de kantine, waar de muziek van Kinderen voor Kinderen aanmoedigde om mee te dansen.

De middag was zeer geslaagd, mede dankzij de inzet van talloze vrijwilligers die betrokken waren bij de organisatie, spelbegeleiding, en het draaiende houden van de kantine. Onze dank gaat uit naar iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen om dit toernooi mogelijk te maken. Maar zeker ook dankzij de betrokkenheid van de vele ouders, leiders en overige familieleden en vrienden die aanwezig waren. Hun aanmoedigingen en het gejuich, dat bij vlagen goed hoorbaar was, voegden een extra laag van enthousiasme en gemeenschapsgevoel toe aan het evenement.

Dit toernooi bewees eens te meer dat, ongeacht de omstandigheden, aanpassingsvermogen en het vinden van plezier in elke situatie centraal staan.

Tot volgend jaar!