Voetbalkamp 2024 is AAN

18 mei 2024

Jeugdkamp 2024 is begonnen! En hoe...

De vrijdag begon met het opzetten van alle tenten. Wat ziet het er gezellig uit met al die gevulde tenten. Toen iedereen gesetteld was, heette onze voorzitter Ed Knies iedereen welkom en werden de organisatoren natuurlijk in het zonnetje gezet. Daarna namen we afscheid van de ouders: “Tot over een paar dagen; we zullen netjes onze tanden poetsen, ons gezicht wassen, goed slapen, en weinig snoep eten 😉).

Na het uitzwaaien van de ouders werden de teams bekendgemaakt. Ieder team had een eigen landenthema. De leiders hadden hun best gedaan en waren volop voorbereid om er een groot plezierfestijn van te maken.

De eerste activiteit waarvoor je op een voetbalkamp komt is natuurlijk VOETBALLEN. De teams speelden in toernooivorm tegen elkaar met omgedraaide doelen; op een kampweekend is natuurlijk alles net een beetje anders dan normaal. Ook worden de eerste rondes penalty’s gestart zodat aan het einde van het kamp bepaald kan worden wie de penalty bokalen zullen winnen.

Daarna stonden er heerlijke pannenkoeken klaar die onze lieve helpende ouders warm en vers kwamen brengen. Het smaakte jong en oud!

Met gevulde buikjes was het tijd voor de vossenjacht. Het was inmiddels al donker en de groepen gingen op pad om bij iedere gevonden vos een leuke opdracht te doen. De wrap-slap blijft een favoriet en op de een of andere manier kwamen sommige kinderen onder het scheerschuim bij de volgende vos terecht. De foto-opdracht leverde mooie samenwerkingen, grappige momenten en natuurlijk leuke foto’s op. De teamleden hielpen elkaar en de kleinsten werden de laatste kilometers geholpen door de oudere jeugd. Teamwork makes the dream work!

Bij thuiskomst stond er nog wat lekkers klaar en konden de kinderen naar bed of nog heel even voetballen of spelen in het springkussenparadijs dat het hele kamp beschikbaar is.

Met één dag op de teller kijken we terug op een fantastische dag én nacht. We zijn gespaard door het weer en zijn enorm trots op hoe alle Heizanen het doen. En zoals gewoonlijk vergeten we de vrijwilligers niet, die weer in groten getale aanwezig zijn om te helpen.

Op naar dag 2: zonnig, sportief, feestelijk, spannend, iets minder fit, maar weer vol nieuwe energie!