Maarten Jan Belt kiest voor warmte en gezelligheid van HEES

23 mei 2024

ONDANKS MISSEN KAMPIOENSCHAP BLIJFT MAARTEN JAN BELT VOOR DE WARMTE EN GEZELLIGHEID VAN HEES!

Voor het derde jaar op rij greep Hees net naast het kampioenschap in de 3e klasse. Lange tijd had het de beste papieren, maar een mindere fase na de winterstop zorgde ervoor dat Jonathan aan het langste eind trok.

Drie jaar lang voor een kampioenschap spelen en het uiteindelijk niet halen is natuurlijk heel frustrerend. De daarbij komende druk van buitenaf speelt ook een rol waardoor het grote oog veel op het presteren van Hees 1 heeft geschenen.

Maarten-Jan is een aantal jaar geleden voor de charme en warmte van de kleine dorpsclub gevallen. Als MJ voor alleen prestige had gekozen was hij wel lid geworden van een divisieclub. Nee juist de oude kantine, een hobbelige grasmat en met het publiek op 1 meter van de zijlijn gaven voor hem de doorslag om zijn voetbalkunsten in het Heziaanse bos te vertonen.

De afgelopen jaren heeft de selectie van Hees een transitie doorgemaakt en lag de focus meer op prestatie dan op plezier en gezelligheid. MJ hoopt volgend jaar weer bij de basis te beginnen en dat plezier ten grondslag ligt aan de resultaten op het veld.

Maarten-Jan is de onbetwiste leider op het middenveld en de motor van het elftal. Dat hij zijn jawoord geeft is voor de selectie erg fijn en belangrijk voor volgend seizoen. Ook aankomend jaar zal de zon schijnen in het bos van Hees!