Diederik blijft graag bij Hees

12 juni 2024

Revelatie van het seizoen heeft het naar zijn zin en blijft graag bij Hees.

Ga der maar aan staan van 4e klasser onderkant middenmoot naar een 3e klasser en spelen om promotie. Voorafgaand aan het seizoen was er dan ook veel scepsis of hij het niveau aan zou kunnen. Maar.... Hij heeft iedereen de mond gesnoerd en wat een wereldvent is dit zeg. Tuurlijk hebben we het over Diederink Hafkemeijer. Diederik kwam zoals gezegd over van SVM Maartensdijk en werd al vroeg in het seizoen geplaagd door een blessure. Zijn doorzettingsvermogen en inspanningen zorgde na verloop van tijd voor wat speelminuten. Diederik speelde in eerste instantie veel op het middenveld maar heeft uiteindelijk zijn plek veroverd in het hart van de verdediging. Wekelijks zag je Diederik groeien binnen het team en het was genieten geblazen voor de supporters. Wat een mentaliteit en duelkracht brengt hij binnen het veld. Het presteren van Diederik heeft er mede voor gezorgd dat Hees tot de teams met de minst gepasseerde verdediging behoort.

Buiten de lijnen is 'Diedje' ook echt van toegevoegde waarde. Maakt met iedereen een praatje en dat wordt zeer gewaardeerd binnen de Heziaanse gemeenschap. Ook mooi om te zien dat er wekelijks een vriendengroep uit Maartensdijk langs het veld staat om Diederik en het team aan te moedigen. Als klap op de vuurpijl sponsorde deze groep ook een wedstrijdbal voor de zaterdag. Het is mooi om te zien dat de Maartensdiekers zich zo welkom voelen bij onze verenging en dat is zeker de verdienste van het manifesteren van Diederik! ❤️🤍