Schoolvoetbaltoernooi groep 6 2024

03 oktober 2024

Met een flinke dosis sportiviteit, plezier en samenwerking werd het een fantastische schoolvoetbaltoernooi voor groep 6. Gisteren (woensdag 2 oktober) was het fris, maar gelukkig droog – ideaal weer voor een sportieve dag. Maar liefst 25 teams van 13 verschillende basisscholen uit Soest deden mee. Ondanks dat we op het laatste moment het programma nog moesten aanpassen door de afkeuring van het tweede veld, waren we erg dankbaar dat alle teams ruim op tijd aanwezig waren zodat we vlot konden beginnen.

Het toernooi begon vrij rustig met twee jongenspoules die wat eerder startten, maar aan fanatisme was er geen gebrek. Uiteindelijk wisten team 1 van de Da Costaschool en De Egelantier de beker in hun poule te winnen.

Daarna was het tijd voor de andere 2 jongenspoules, en ook de gemengde teams en het meisjesteam kwamen het terrein op, wat zorgde voor een gezellige en leuke drukte. Bij de jongenspoules kwamen de teams van de 1e van der Huchtschool en De Achtbaan als winnaars uit de bus. De gemengde poule had een extra wedstrijd te spelen vanwege het grote aantal teams. Uiteindelijk bleek team 2 van de Ludgerusschool de sterkste. In de meisjespoule ging het gelijk op, en bleef het spannend tot aan de prijsuitreiking. Zowel de 1e van der Huchtschool, De Werveling als De Driesprong eindigden met evenveel punten. Uiteindelijk was het De Werveling die de beker mee naar huis nam op basis van doelsaldo! Gefeliciteerd aan alle meiden, goed gedaan!

Tijdens het voetballen kregen alle kinderen een lekker stukje fruit van de fruit-meisjes, om tussendoor weer gezonde energie op te doen.

Een groot dankjewel aan iedereen die heeft meegeholpen om deze dag weer tot een succes te maken! Van de kantine, de organisatie, en de scholen tot de spelbegeleiding. Zelfs op de dag zelf kregen we nog hulp aangeboden van mede-Hezianen en ouders die insprongen waar nodig. Wat fijn dat we dit elke keer samen kunnen regelen.

Laten we afsluiten met een applaus voor de ruim 210 kinderen en het publiek. Wat was het een geweldige middag om te zien en mee te maken. Zoveel plezier, passie, fanatisme, soms een traan, maar vooral luidkeelse aanmoedigingen, gejuich en geklap. De sfeer was fantastisch en het plezier spatte er vanaf. Dit was echt genieten!