Derby SO Soest - vv Hees

09 oktober 2024

Derby SO Soest – vv Hees

Zaterdag 12 oktober 2024

Aanstaande zaterdag is het eindelijk zo ver, dan staat de derby tussen SO Soest en vv Hees op het programma. Wat een aantal jaar geleden onmogelijk leek is dit seizoen toch echt werkelijkheid: SO Soest en vv Hees zitten in dezelfde competitie. En dat willen we met elkaar vieren. Op het veld een mooie voetbalstrijd, na de wedstrijd een gezellig feestje met een drankje, hapje, muziek en een zanger.

Om ervoor te zorgen het een prachtige dag gaat worden is vooraf bestuurlijk overleg geweest hoe we dit met elkaar gaan doen. We verwachten een grote opkomst!
Deze eerste keer is bij SO Soest, de volgende is bij ons op het Heesterrein. In het verleden hebben we laten zien dat we er met elkaar een mooi derbyfeest van gaan maken. Dit gaan we zaterdag ook weer doen.

Wel willen we extra aandacht voor het volgende:

De geruchten gaan dat er (knal)vuurwerk of rookbommen worden afgestoken voorafgaand en/of rondom de wedstrijd. We willen hierbij benadrukken dat vuurwerk ten strengste verboden is op beide sportcomplexen, zowel voor, tijdens als na de wedstrijd.

Fakkels met begeleiding
Om de sfeer rondom de wedstrijd veilig te houden, gaan we gecontroleerd fakkels gebruiken. Deze zijn toegestaan onder begeleiding en met de juiste veiligheidsmaatregelen, zoals emmers water en gebruik achter de reclameborden. Let wel: de fakkels mogen alleen vóór de wedstrijd worden gebruikt.
Wij doen een dringende oproep aan iedereen om zich aan de regels te houden en gezamenlijk de veiligheid te waarborgen. We zullen hier samen op toezien en handhaven.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en veel plezier tijdens SO Soest – vv Hees.

Namens het bestuur van SO Soest en vv Hees